Και πάμε στα 2 δευτερόλεπτα που σώζουν ζωές.
Το 1962 η πρωτοπόρος αυτοκινητοβιομηχανία MERCEDES, θέλησε να δώσει έν μέτρον ασφαλούς αποστάσεως, μεταξύ δύο οχημάτων, τα οποία κινούνται ομοαξονικώς της αυτής κατεύθυνσεως ως και ταχύτητος ανά ώραν.
Χρησιμοποίησε λοιπόν ένα αυτοκίνητο αρκετά δουλεμένο με 70,000 χιλιόμετρα ζωής, και έβαλε να το οδηγήσουν νέους, μεσήλικες, γέρους, καλλιεργημένους, ντουβάρια, ψιλοπιωμένους, νηφάλιους, κουρασμένους, ξεκούρασθους, με αίθριο καιρό, με βροχή, με χιόνι, με πάγο με ανέμους πλαγίως όρτσα και πρίμα...
Οι αντιδράσεις των οδηγών καταγράφονταν σε σύστημα συνδεδεμένο με κατάλληλο εξοπλισμό.
Οι δοκιμές διήρκησαν περίπου 2 χρόνια, και τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι ένας οδηγός μέσων ικανοτήτων, από την στιγμή που θ' αντιληφθεί εμπρός του ΚΙΝΔΥΝΟ, μέχρι να σηκώσει το βρωμοπόδαρό του από τον επιταχυντή(πεντάλ γκαζιού) και να το τοποθετήσει στο σύστημα πεδήσεως(πεντάλ φρένου) έχει παρέλθει χρόνος περίπου 1 δευτερολέπτου. Και είπε ο Γερμανός:
Εϊ ψιτ οδηγέ, θέλεις να είσαι ασφαλής;
Εμ, και το ρωτάς;
Τότε θα απέχεις από το προπορευόμενο όχημα ΧΡΟΝΟ 2 δευτερολέπτων οκ; Ναι αλλά θα οδηγώ και θα κοιτάζω το ρολόϊ μου κυρ Γερμανέ;
ΟΧΙ απήντησεν ο Γερμαναράς. Στο έλυσα κι αυτό.
Δηλαδή;
Δηλαδή εάν σε οιανδήποτε γλώσσα του Κόσμου πεις 21, 22, έχει παρέλθει ο χρόνος των 2 δευτερολέπτων. Κοίταζε τον δευτερολεπτοδείκτη του ρολογιού σου εκφώνησε και το 21, 22και θα προσαρμοσθείς με τον ρυθμό εκφοράς των δύο αριθμών γκε-κε;
Οταν λοιπόν το οπίσθιον ορατόν σημείον του προπορευομένου οχήματος εγκαταλείψει το σημείον(π.χ. την διακεκομμένη λευκή γραμμή που ορίζει τον διαχωρισμό των παράλληλων λωρίδων) φθάνεις στην γραμμή μετά από 2 δευτερόλεπτα. Κι έτσι αγνοώντας τα "μέτρα" κοινώς χέστα, εσύ θα απέχεις τόσον χρόνον, ώστε εάν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει διαδικασία τροχοπεδήσεως, θα έχεις το απαιτούμενον χρόνον να ενεργοποιήσεις και την δική σου τροχοπέδηση και όλα καλά γκε-κε; Οι αντιδράσεις κάθε οδηγού συμβαίνουν καθώς τρέχει κι ο αδυσώπητος χρόνος μετρώντας την άχαρη ζωή μας ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ. Ακου μέτρα. Πώς θα μετρήσεις την απόσταση σε μέτρα; Θα πετάς μεζούρα στον μπροστινό σου και θα του λές...πιάσε και κράτα; Ελεος...
Ελα όμως που αυτό δεν είναι απαραίτητο ΜΟΝΟΝ κατά την κίνησιν αλλά και κατά την...εκκίνησιν.
Ξεκίνησε ο προπορευόμενος; 21, 22 τώρα φεύγεις. Τώρα φεύγεις διότι εάν φύγεις παρέα με το προπορευόμενο και για Χ λόγους ακινητοποιηθεί ΑΠΟΤΟΜΩΣ(π.χ. έσβησε ο κινητήρ λόγω ελλειπούς συγχρονισμού συμπλέκτου και επιταχυντήρος) θα πέσεις επάνω στο προπορευόμενο...αναποφεύκτως. Το έχουμε ιδεί ΚΑΙ ΑΥΤΟ κυρίως προ φωτεινού σηματοδότου ναι; Μάλιστα.
Μμμ, εάν οι καιρικές συνθήκες είναι άθλιες, τότε το 21, 22, γίνεται 23, 24 κ.ο.κ. παιδιά μου.
Τα προαναφερθέντα τα είδα σ' ένα φιλμάκι που παρουσίασε τόοοτε το 1970 από ένα Κυριακάτικο πρόγραμμα με τον αείμνηστον Ικαρο, παρέα με τον αείμνηστον(κι εκείνον) Χρονίδη. Ο δεύτερος έτρεχε σε αγώνες με DKW(2χρονα μπουρ μπουρ τα θυμάσθε;) Και η απορία μου είναι μα, ΜΟΝΟΝ ο γράψας το είδεν; Ερωτώντας συνομιλήκους μου δεξιά αριστερά ουδείς το έχει ιδεί. Περίεργον. Και η ερώτησις: Καλά τα προγράμματα για το αυτοκίνητο ποιοί και πόσοι επί τέλους τα παρακολουθούν μήπως και ξεστραβωθούν;
Ο Ιαβέρης κάθε τόσο εμφανίζεται από τηλεοράσεως και ορμηνύει προς την κατεύθυνση των ηλιθίων οι οποίοι-όπως πολύ σωστά επαναλαμβάνει-δεν γνωρίζουν ότι...δεν γνωρίζουν(φευ), και τα PROTHETIC & PEHA ξυφυτρώνουν σαν τα...μανιτάρια. Και δι όσους δεν γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται,...είναι κάποιες μαγαζάρες, που σου προσθέτουν ό,τι σου λείπει από το σώμα σου(χέρια πόδια δάκτυλα κι αυτιά) που απώλεσες σε κάποιο... χαζοτρακάρισμα...
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου