Πέμπτη 10 Μαρτίου 2011

Τα 2 δευτερόλεπτα ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Και πάμε στα 2 δευτερόλεπτα που σώζουν ζωές.
Το 1962 η πρωτοπόρος αυτοκινητοβιομηχανία MERCEDES, θέλησε να δώσει έν μέτρον ασφαλούς αποστάσεως, μεταξύ δύο οχημάτων, τα οποία κινούνται ομοαξονικώς της αυτής κατεύθυνσεως ως και ταχύτητος ανά ώραν.
Χρησιμοποίησε λοιπόν ένα αυτοκίνητο αρκετά δουλεμένο με 70,000 χιλιόμετρα ζωής, και έβαλε να το οδηγήσουν νέους, μεσήλικες, γέρους, καλλιεργημένους, ντουβάρια, ψιλοπιωμένους, νηφάλιους, κουρασμένους, ξεκούρασθους, με αίθριο καιρό, με βροχή, με χιόνι, με πάγο με ανέμους πλαγίως όρτσα και πρίμα...
Οι αντιδράσεις των οδηγών καταγράφονταν σε σύστημα συνδεδεμένο με κατάλληλο εξοπλισμό.
Οι δοκιμές διήρκησαν περίπου 2 χρόνια, και τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι ένας οδηγός μέσων ικανοτήτων, από την στιγμή που θ' αντιληφθεί εμπρός του ΚΙΝΔΥΝΟ, μέχρι να σηκώσει το βρωμοπόδαρό του από τον επιταχυντή(πεντάλ γκαζιού) και να το τοποθετήσει στο σύστημα πεδήσεως(πεντάλ φρένου) έχει παρέλθει χρόνος περίπου 1 δευτερολέπτου. Και είπε ο Γερμανός:
Εϊ ψιτ οδηγέ, θέλεις να είσαι ασφαλής;
Εμ, και το ρωτάς;
Τότε θα απέχεις από το προπορευόμενο όχημα ΧΡΟΝΟ 2 δευτερολέπτων οκ; Ναι αλλά θα οδηγώ και θα κοιτάζω το ρολόϊ μου κυρ Γερμανέ;
ΟΧΙ απήντησεν ο Γερμαναράς. Στο έλυσα κι αυτό.
Δηλαδή;
Δηλαδή εάν σε οιανδήποτε γλώσσα του Κόσμου πεις 21, 22, έχει παρέλθει ο χρόνος των 2 δευτερολέπτων. Κοίταζε τον δευτερολεπτοδείκτη του ρολογιού σου εκφώνησε και το 21, 22και θα προσαρμοσθείς με τον ρυθμό εκφοράς των δύο αριθμών γκε-κε;
Οταν λοιπόν το οπίσθιον ορατόν σημείον του προπορευομένου οχήματος εγκαταλείψει το σημείον(π.χ. την διακεκομμένη λευκή γραμμή που ορίζει τον διαχωρισμό των παράλληλων λωρίδων) φθάνεις στην γραμμή μετά από 2 δευτερόλεπτα. Κι έτσι αγνοώντας τα "μέτρα" κοινώς χέστα, εσύ θα απέχεις τόσον χρόνον, ώστε εάν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει διαδικασία τροχοπεδήσεως, θα έχεις το απαιτούμενον χρόνον να ενεργοποιήσεις και την δική σου τροχοπέδηση και όλα καλά γκε-κε; Οι αντιδράσεις κάθε οδηγού συμβαίνουν καθώς τρέχει κι ο αδυσώπητος χρόνος μετρώντας την άχαρη ζωή μας ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΜΕΤΡΑ. Ακου μέτρα. Πώς θα μετρήσεις την απόσταση σε μέτρα; Θα πετάς μεζούρα στον μπροστινό σου και θα του λές...πιάσε και κράτα; Ελεος...
Ελα όμως που αυτό δεν είναι απαραίτητο ΜΟΝΟΝ κατά την κίνησιν αλλά και κατά την...εκκίνησιν.
Ξεκίνησε ο προπορευόμενος; 21, 22 τώρα φεύγεις. Τώρα φεύγεις διότι εάν φύγεις παρέα με το προπορευόμενο και για Χ λόγους ακινητοποιηθεί ΑΠΟΤΟΜΩΣ(π.χ. έσβησε ο κινητήρ λόγω ελλειπούς συγχρονισμού συμπλέκτου και επιταχυντήρος) θα πέσεις επάνω στο προπορευόμενο...αναποφεύκτως. Το έχουμε ιδεί ΚΑΙ ΑΥΤΟ κυρίως προ φωτεινού σηματοδότου ναι; Μάλιστα.
Μμμ, εάν οι καιρικές συνθήκες είναι άθλιες, τότε το 21, 22, γίνεται 23, 24 κ.ο.κ. παιδιά μου.
Τα προαναφερθέντα τα είδα σ' ένα φιλμάκι που παρουσίασε τόοοτε το 1970 από ένα Κυριακάτικο πρόγραμμα με τον αείμνηστον Ικαρο, παρέα με τον αείμνηστον(κι εκείνον) Χρονίδη. Ο δεύτερος έτρεχε σε αγώνες με DKW(2χρονα μπουρ μπουρ τα θυμάσθε;) Και η απορία μου είναι μα, ΜΟΝΟΝ ο γράψας το είδεν; Ερωτώντας συνομιλήκους μου δεξιά αριστερά ουδείς το έχει ιδεί. Περίεργον. Και η ερώτησις: Καλά τα προγράμματα για το αυτοκίνητο ποιοί και πόσοι επί τέλους τα παρακολουθούν μήπως και ξεστραβωθούν;
Ο Ιαβέρης κάθε τόσο εμφανίζεται από τηλεοράσεως και ορμηνύει προς την κατεύθυνση των ηλιθίων οι οποίοι-όπως πολύ σωστά επαναλαμβάνει-δεν γνωρίζουν ότι...δεν γνωρίζουν(φευ), και τα PROTHETIC & PEHA ξυφυτρώνουν σαν τα...μανιτάρια. Και δι όσους δεν γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται,...είναι κάποιες μαγαζάρες, που σου προσθέτουν ό,τι σου λείπει από το σώμα σου(χέρια πόδια δάκτυλα κι αυτιά) που απώλεσες σε κάποιο... χαζοτρακάρισμα...

"Ασφαλείς" πτήσεις

Γιάροσλαβ Κουντρίσκυ,

Ενας πανήβλαξ "πατήρ" "έμπειρος" "πιλότος" των Ρωσσικών αερογραμμών, το...1994 ξαπόστειλλε στον αγύριστο αθώους, επειδή...επειδή νόμισε ότι ο μαλακο-υιός του 17 ετών παρακαλώ, ήταν ικανός να κουμαντάρει αεροσκάφος με...300 επιβάτες και του έδωσε το τιμόνι να...παίξει. ΕΛΕΟΣ γαμώτο ΕΛΕΟΣ.
Το γράφω επειδή η άααλλη ανεγκέφαλος Γαρουφαλλιά Κανέλλη, προσπαθεί απεγνωσμένως(ευτυχώς) να πείσει τους πάντες ότι ένα 16χρονο παιδί έχει το μυαλό(η ικανότης άλλο κεφάλαιο) και την εμπειρία να κουμαντάρει μια μάζα σιδηρικών 2 τόννων δηλαδή...αυτοκίνητο.
Μάλλον ζήλεψε την "ευφυΐα" των ξανθών ομοιοφύλων της...της φυλής των...γυναικών...
Στα 25 μου έδωσε πράσινο ο πατέρας μου ν' αποκτήσω δίπλωμα, και μόλις κάθησα στην θέση του οδηγού κατάλαβα ότι δεν ξεύρω κατά πού πηγαίνουν τα...4, διότι εκείνα που έπρεπε να γνωρίζω ώστε να μου χορηγήσουν δίπλωμα οι πανηλίθιοι εντεταλμένοι προς τούτο εξεταστές του τρισάθλιου υπουργείου επί των Συγκοινωνιών της Πατρίδος ήσαν το 1/1,000.000 των όσων έμαθα μετά την απόκτησίν του. Κι έτσι ευτυχώς με καλή τύχη βρέθηκα να "οδηγώ" όχημα με το τιμόνι να μην υπακούει=ακυβέρνητο, με δίχως φρένα=πάλι ακυβέρνητο, με χαλασμένους καθαριστήρες ανεμοθώρακος ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΔΗ ΒΡΟΧΗ, μετά έμαθα για το λίπος(βενζίνη, ορυκτέλαιο υγρά φρένων κ.τ.λ.) με το οποίον αλοίφεις την επιφάνεια, και το νερό γλυστρά, επιτρέποντας η όρασις του οδηγού να διαπερνά το κρύσταλλο και ότι το τιμόνι το κρατάμε γερά με τα δυο χέρια, ώστε εάν κάποιο επίσωτρον κάνει παφ, να μην αιφνιδιασθούμε και να ανακόψωμεν ήρεμα ταχύτητα δια τα περαιτέρω ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΥΠΟ ΚΑΤΑΡΡΑΚΤΩΔΗ ΒΡΟΧΗ ερχόμενος από Πάτρα προς Αθήνα λίγο έξω από την Κόρινθο.
Εδώ κολλά το..."που πάς ρε Καραμήτροοοο"...
Ενθυμούμαι και μια δοκιμή τεκμηριωμένη που έγινε κάποτε και απέδειξε ότι:
Ενα μηχανοκίνητο όχημα(αυτοκίνητο, μοτοσυκλέττα) με ταχύτητα 30 μόλις χ.α.ω. εφάπτεται με την επιφάνεια του οδοστρώματος κατά 80% δηλαδή στο χιλιόμετρο τα 200 μέτρα ήταν...ιπτάμενο.
Με 50 χ.α.ω(τα στρατιωτικά 30 Μ.Α.Ω τα θυμάσθε;) στην μισή διαδρομή...ίπταται.
Με 80 χ.α.ω το ανάποδο του 30, εκεί κι αν ΥΠΕΡίπταται. Αυτό το διαπιστώνετε εάν παρατηρήσετε τις ΔΙΑΚΕΚΟΜΜΕΝΕΣ μαύρες γραμμές επί του οδοστρώματος σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας οι οποίες σχηματίσθηκαν επειδή κάποιος οδηγός ηναγκάσθη να ακινητοποιήσει ΑΜΕΣΩΣ το όχημά του με αποτέλεσμα το ελαστικό να ακουμπά στα υπερυψωμένα σημεία της ασφάλτου. Τα άλλα είναι στο...βάθος. Μην λησμονείτε ότι κατά τους θερινούς μήνες η άσφαλτος αναλόγως και του φόρτου κυκλοφορίας σε πάααρα πολλά σημεία γίνεται τελείως...πλισσέ, τίφλα νάχουν οι φούστες. Με ταχύτητα π.χ. 100 χ.α.ω ούτε που το καταλαβαίνεις αφού οι ρόδες ταξιδεύουν από κορυφή σε κορυφή(φευ) αυτών των...δια γυμνού οφθαλμού αοράτων υψοβαθουλωμάτων.
Κι όταν δαιβάζετε στο βιβλίο με τα σήματα που μαθαίνετε προκειμένου να δώσετε εξετάσεις ότι με 70 χ.α.ω. και προ κινδύνου, απαιτούνται...70 μέτρα για την πλήρη ακινητοποίηση του οχήματος, ΜΗΝ ΣΑΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΑ. Ειναι πάααρα πολύ ΒΟΛΙΚΑ. Αρα οδηγώντας με την προαναφερθείσα ταχύτητα η απόστασις από το προπορευόμενο όχημα ποία είναι; 2 δευτερόλεπτα όπως ΠΑΝΤΟΤΕ ή αλλοιώς 39 μέτρα το οποίον ουδόλως μας ενδιαφέρει διότι ποιός θα κρατά την...μεζούρα;...
Για τα 2 δευτερόλεπτα θα το αναπτύξω στο επόμενο σημείωμα.